dilluns, 5 de desembre del 2011

Empanada de carn


El cap de setmana passat, els meus amos se’n van anar de cap de setmana al meu poble (bé, també ho és d’un ells, meh, meh, meh!). Una vegada allà, a més de descansar i desconnectar de la vida moderna, van aprofitar per preparar algun que altre menjar.

Diumenge, com que no volien complicar-se molt a la cuina, van pensar fer alguna cosa ràpida. Pel cap els va passar fer des d’una “Quiche Lorraine”, fins a una lasanya de carn, però no, al final es van decantar per intentar una empanada de carn, i tot, gracies a un amic d’aquest racó, el responsable de “La Cuchara Curiosa”, i no, no us penseu pas que fou ell el cuiner, però del seu blog en van treure la recepta, així que, no em queda més que (amb molt de gust això si), fer-li arribar un: moltes gracies!! I un parell de ronronejos.

Per fer aquesta senzilla recepta, els meus amos van utilitzar els següents ingredients:

1 Massa fresca d’empanada
200 gr. de carn picada de vedella
50 gr. de formatge en cunya
1 pot de pebrots escalivats
Mitja ceba
Sal i Pebre

Per començar haureu de tallar la ceba ben petita i posar-la a coure a foc lent. Quan la ceba hagi cristal·litzat una mica, salpebrareu la carn picada de vedella i l’afegireu a la paella.

Fins aquí tot ben fàcil, no? I es clar que si, res que no hagueu fet unes cent vegades! Meh, meh, meh!! Bé, doncs ara comença la part més divertida de la recepta, farcir l’empanada. Els meus amos van fer una empanada petita i per això van utilitzar una sola massa, però si vosaltres necessiteu fer-ne una de més gran, haureu d’utilitzar dues masses (una per la base i l’altre, per cobrir).

Bé, com us he dit, el primer pas per omplir l’empanada serà estendre la ceba cuita i la vedella picada, després, a sobre d’aquesta, repartireu una tira de formatge i una de pebrot alternativament al llarg i ample de la carn. Quan hagueu fet això, ho cobrireu tot amb la massa (els meus amos van doblar per la meitat la que tenien estesa, però vosaltres si en teniu una altra, és el moment d’utilitzar-la). Finalment, haureu de tancar la base de la massa, ja sigui emprant una forquilla o els propis dits.

Ánims que ja s’acaba!! Bé, i tant que s’acaba, només us falta un petit pas, ficar l’empanada al forn (préviament preescalfat) i deixar-li uns 20 minuts a 200 graus.

Un dels possibles resultats finals el podeu veure a la següent fotografia:





Bon profit!

2 comentaris:

  1. Sóc fan de l'empanada de carn. La faig diferent, així que m'apunto aquesta recepta :)

    Petonets!

    ResponElimina
  2. M'encanten totes les empanades però aquesta fa una pinta brutal! Felicitats!

    ResponElimina