dissabte, 13 d’octubre del 2012

Quiche de salmó i porros



Avui m’he llevat amb molt poques ganes de fer res, però em toca actualitzar el blog, per tant, crec que és millor que recuperi una recepta històrica que encara no us hagi explicat… sí, crec que és un bona idea, ho faré.

Bé, sincerament no és una recepta històrica, però com a mínim, els meus amos porten ja bastants mesos fent-la regularment.

Es tracta d’una recepta molt senzilla, i més tenint en compte que possiblement, ja heu fet algunes receptes semblants que us he anat explicant per aquí, per exemple: “Quiche Lorraine” o la “Quiche de carbassó i formatge brie”.

Sí, ho heu encertat, la recepta d’avui es un altre tipus de quiche. Personalment, és potser la que més m’agrada, més que res, perquè porta salmó, meh meh meh!! Els meus amos l’anomenen: “Quiche de salmó i porros”.

Per fer aquesta recepta, aquell parell van emprar els següents ingredients:

1 disc de massa de pasta fullada
2 ous
200 ml. de crema de llet
100 gr. de salmó fumat
2 porros
Oli
Sal

Abans de fer res, hauríeu de posar a escalfar el forn a uns 200 graus. Mentre s’escalfa, agafareu un motlle rodo, apta per anar al forn. Estendreu sobre seu la massa de pasta fullada de forma que es cobreixi la base i els laterals del motlle. Finalment, amb l’ajuda d’una forquilla anireu punxant tota la superfície de la massa, per evitar així, que apareguin bombolles durant la seva cocció.

Quan estigui fet, tallareu el porro a trossos ben petits i el posareu un paella amb un raig d’oli. Ho deixareu al foc a temperatura mitjana fins que estigui ben fet. Quan vegeu que el porro està tendre i mig transparent, hi afegireu la crema de llet i ho deixareu coure un parell de minuts més.

Mentrestant, tallareu el salmó a daus petits i els posareu en un bol. En aquest bol, hi posareu els dos ous, un polsim de sal, i els batreu amb força, tal mateix com si volguéssiu fer un truita. Quan els ous estiguin ben batuts amb el salmó, arribarà el moment d’afegir-li el contingut de la paella (és a dir, el porro amb la crema de llet), i continuar remenant una mica més, fins aconseguir una crema ben homogènia i evitar que els ous quallin amb el calor de la crema de llet.

Una vegada estigui tot ben batut haureu de farcir el motlle. Per fer-ho, només haureu d’abocar el contingut del bol al motlle i repartir-lo bé per tal que quedi tota la superficie amb una quantitat semblant.

Finalment, els meus amos van ficar el motlle al forn durant uns 25 minuts a uns 180 graus.

La quiche els va quedar així:

La quiche de salmó i porros, ben sencera abans de treure-la del motlle
Detall de les porcions de quiche de salmó i porros


Estava boníssima, o com mínim això és el que van dir.

6 comentaris:

  1. MMMMMMmmm..una senyora Quiche!!!!
    Ha de ser molt suau, oi???
    Tens una seguidora més del teu blog!!! Ah!! i enllaço el teu blog al meu!!!
    Salut i petons,
    Olga

    ResponElimina
  2. M'agrada la idea, ho provaré! Bona combinació, i el porro sempre lliga molt bé a les quichees. Jo en vaig fer una no fa massa de carbassó i sobrassada, que també queda ben bona si la proves! Petons

    ResponElimina
  3. Marina, la buscaré al teu blog, perqué als meus amos els encanta la sobrassada i el carbassó,hmmm!!!

    Moltes gracies!!!

    ResponElimina
  4. Les quiches ens encanten! sigui del que sigui! però aquesta amb el salmó és de nivell!!
    ptns!!

    ResponElimina
  5. M'encanten tots els ingredients!! És ben "resultona" i bona, la quiche... I mai m'animo a fer-ne... :S NO tinc remei! ;) Felicitats per la recepta!

    ResponElimina